سه‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۸ - ۰۴:۵۲
۰ نفر

گروه‌ ورزشی: در رویارویی امشب یوونتوس و بایرن‌مونیخ، یکی از این دو تیم پرافتخار با لیگ قهرمانان خداحافظی می‌کند.

در گروهی که صدرنشینی بوردو قطعی شده، یوونتوس با 4 قهرمانی و بایرن با 2 قهرمانی نبرد سختی برای ماندن در این تورنمنت دارند. یووه که با 8 امتیاز و یک امتیاز برتری نسبت به بایرن در رده دوم است، با تساوی در خانه هم می‌تواند به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کند، در حالی که بایرن تنها به پیروزی نیاز دارد. آمار هم به نفع یووه است. این تیم در 16 بازی اخیر خانگی‌اش در لیگ قهرمانان بدون شکست بوده، در 4 مصاف اخیر خانگی‌اش مقابل تیم‌های آلمانی (دو بار مقابل بایرن) به پیروزی رسیده و در 22 بازی خانگی‌اش مقابل تیم‌های آلمانی، تنها 3 بار شکست خورده.

بایرن هرچند در دو بازی اخیرش در بوندس‌لیگا به پیروزی رسیده و با 4 امتیاز اختلاف نسبت به بایر لورکوزن به رتبه چهارم صعود کرده، ولی هنوز فوتبال روانی بازی نمی‌کند و حذف از لیگ قهرمانان موقعیت فان‌گال را متزلزل‌تر خواهد کرد. در غیاب ریبری مصدوم، آرین روبن که به تازگی آماده بازی شده امیدوار است در ترکیب اصلی بایرن باشد: «این بازی مهمی است و دوست دارم از شروع بازی کنم. نمی‌دانم چقدر می‌توانم بازی کنم. 70-60 دقیقه یا شاید 90 دقیقه.» ماریو گومز، مهاجم بایرن هم که در 3 بازی اخیر تیمش در بوندس‌لیگا گلزنی کرده، می‌گوید: «بایرن تیمی نیست که در دور اول حذف شود.» او احتمالا با اولیچ زوج خط حمله بایرن خواهد بود. یووه پس از برد 2 بر یک شنبه مقابل اینتر روحیه بالایی دارد. چیرو فرارا که تیمش در بازی رفت توانست بایرن را با تساوی بدون گل متوقف کند، می‌گوید: «بازی سه‌شنبه اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد و ما نشان داده‌ایم برای بازی‌های بزرگ آماده‌ایم.»

بحران دفاعی منچستریونایتد

مصدومیت مدافعان منچستریونایتد بزرگترین نگرانی فرگوسن برای بازی امشب در خانه ولفسبورگ است. مصدومیت گری نویل و وزبراون در پیروزی 4 بر صفر شنبه مقابل وستهم، باعث شد تا در دقایق پایانی بازی کریک و اورا به اجبار به قلب دفاع بروند و گیگز در دفاع کناری بازی کند. فرگوسن امیدوار است که ویدیچ با درمان سرماخوردگی‌اش در بازی امشب در کنار کریک زوج دفاع میانی را تشکیل دهند و فلچر باز هم در دفاع راست خواهد بود.

در حال حاضر فردیناند، اوانز، اوشی، رافائل و فابیو داسیلوا، وزبراون و گری‌نویل مدافعان یونایتد همراه فان‌درسار مصدومند. ولفسبورگ که با 7 امتیاز و 3 امتیاز کمتر از یونایتد در رده دوم است، امیدوار  است با استفاده از بحران مصدومیت حریف انتقام شکست 2 بر یک بازی رفت را بگیرد و به عنوان سرگروه به دور بعد صعود کند. ادین ژکو، مهاجم اهل بوسنی ولفسبورگ که مورد توجه یونایتد هم قرار دارد، می‌تواند به بهترین شکل از غیبت مدافعان اصلی حریف استفاده کند. در دیگر بازی گروه B بشیکتاش قعرنشین میزبان زسکامسکو است و در صورت پیروزی با نتیجه‌ای بهتر از 2 بر یک به لیگ اروپا صعود می‌کند. اما زسکای 7 امتیازی هم امیدوار است با پیروزی در ترکیه و تساوی یا شکست ولفسبورگ در بازی همزمان به عنوان تیم دوم صعود کند.

میلان و رئال در آستانه صعود

مارسی شانس بسیار ضعیفی برای صعود دارد. این تیم باید رئال‌مادرید را در خانه با نتیجه 3 بر صفر شکست بدهد یا در صورت پیروزی با اختلاف گل کمتر، منتظر تساوی یا شکست میلان در زوریخ باشد. دشان درباره این وضعیت پیچیده می‌گوید: «اصل برای ما بردن بازی است تا بعدا حسرت نخوریم. نمی‌دانیم در زوریخ چه اتفاقی می‌افتد، هرچند منطق می‌گوید که میلان در سوئیس برنده می‌شود. ما در رویارویی دوگانه با میلان بدشانس بودیم و لیاقت بیش از یک امتیاز را داشتیم. حالا باید برای پیروزی تلاش کنیم، هرچند ممکن است افسوس بخوریم چراکه ممکن است با 10 امتیاز هم صعود نکنیم در حالی که برخی تیم‌ها با 6 یا 7 امتیاز صعود می‌کنند.»

رئال‌مادرید بدون کاکای مصدوم به فرانسه می‌رود، با این وجود بازیکنان این تیم می‌گویند هراسی از جهنم مارسی ندارند. بن‌زما می‌گوید: «بازی در ورزشگاه ولودروم دشوار است، ولی ما برای پیروزی به آنجا می‌رویم.» رئال 10 امتیازی می‌تواند با پیروزی سرگروه شود.میلان هم که با 8 امتیاز و یک امتیاز برتری نسبت به مارسی در رده دوم است، میهمان اف‌سی زوریخ است. میلان در هر دو بازی خارج از خانه این فصل پیروز شده و در 9 بازی خارج از خانه اخیرش در لیگ قهرمانان بدون شکست بوده ولی نباید فراموش کرد که زوریخ توانست در بازی رفت در سن‌سیرو پیروز شود.

کد خبر 96877

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز